Kalite yönetim sistemlerine genel bir bakış açısı geliştirmeden önce kalite kavramını anlamamız gerekir. Kalite, müşteri isteklerine uygunluktur. Ürün ya da hizmetin müşteriye sunumu sona ereceği ana kadar tüm süreçleri kapsar. Bu süreçleri; tüm beklentileri karşılayacak şekilde düzenlemek için en geçerli yol kalite yönetim sistemi kurmak olacaktır.
Dünyanın en bilinen, en çok uygulanan kalite yönetim sistemi ISO 9001’dir ve diğer kalite yönetim sistemlerinin de temelini oluşturur.
ISO 9001 ve tüm diğer kalite yönetim sistemlerinin temel faydaları şunlardır:
- Üretim, operasyon vb. birimlerin mevcut süreçlerini iyileştirerek para ve zamandan tasarruf etmek
- Satış, pazarlama ve iletişim birimlerinde iyileştirmeler sağlayarak daha çok müşteriye ulaşmak
- İyileştirmeler sayesinde müşteri memnuniyetini daha üst seviyelere çıkarmak
Siz de işletmenizde; kalite yönetim sistemi kurmak, mevcut sistemi revize etmek ya da sistemi yaşanabilir kılmak için kurumumuzdan destek alabilirsiniz.